Március utolsó hete igen eseménydúsra sikeredett. Így erről a hétről szól ez a kis beszámoló.
Az utánfutónk műszaki engedélye a héten lejárt volna, ezért megszerveztünk egy tuti körutat, amivel több legyet ütöttünk egy csapásra. Mivel Siklóson van az autószerelőnk, aki a műszakit is tudta intézni, odáig kellett elmenni az utifutival. Hogy ne üres járatba menjünk, ezért úgy indítottuk a hetet, hogy felpakoltunk némi botfát, meg a leszabó fűrészt és apukámnál, aki a célállomás közelében él, mindjárt össze is vágtuk a fát. Majd Gábor elment leműszakiztatta a futót.
Majd a futót hátrahagyva megcéloztuk Pécs városát, ahol KIA-nak, hűséges autónknak volt időpontja egy tavaszi nagytakarításra. Szegénykémet a tavalyi év második felében mindenre is használtuk, mivel a traktor nem volt jó, ezért a birtokon belüli szállítást vele és a futóval tudtuk megoldani. Így most kapott egy alapos külső-belső takarítást és még kárpittisztítást is.
Mivel azonban ez több órás folyamat, mi pedig nem vagyunk a shoppingolás hívei, az időt meg valahogy el kellett tölteni. Ezért neki vágtunk a Mecseknek és lenyomtunk egy 11 km-es túrát. Közben begyűjtöttünk egy újabb adag medvehagymát. (Március elején már voltunk egyszer egy rövid túrán, amikor már szedtünk egyszer, amiből finom medvehagymakrém leves lett, meg persze a helyszínen is magunkba tömtünk egy nagy adagot a szendvicsünk mellé.)
A mostani adagból pedig pesto (tésztaszósz) készült. A medvehagymát olívaolajjal, sóval, borssal és némi pirított olajos maggal (egyik adagba fenyőmag, másikba dió került) összeturmixoltam és már kész is volt. Azóta a diósat már le is teszteltük. Mindkettőnknek nagyon ízlett.
A túra végeztével felvettük az autót, majd a futót is és egy hosszú, fáradságos viszont eredményes nap után hazatérhettünk, hogy a nap végén még ellássuk az összes állatkánkat.
Másnap neki láttunk az istálló takarításának, ahol tavaly augusztus óta gyűlt az alom. Szerencsére viszonylag gyorsan ment. Én segítettem a lazább részek kihordásában, Gábor meg az összetapadt rétegeket horda ki.
Végül négy kocsira felfért az egész adag.
Itt már a frissen takarított istállóban láthatjátok Maja kecskét, aki ilyen szépen beállt a fényképezéshez.
Ezután jött viszont a neheze. A szénabálák körül felhalmozódott szénát kellett elhordani a legelőről. A probléma az, hogy mivel bálák a szabad ég alatt vannak, a külső rétegük bevizesedik, ezáltal fogyasztásra alkalmatlanná válik. Minden egyes bála megbontásakor 8-10 cm-es réteget körbe le kell hámoznunk, hogy hozzáférjünk a friss, ropogós szénához. Így a tavalyi és az idei bálák maradványai felhalmozódtak a legelőn.
A helyzetet tovább fokozta, hogy a műanyag szénahálók is ott lapultak a fűben, ami megnehezítette a villázást. Ami viszont döbbenet, hogy végül több napra elosztva ugyan, de összesen 14 púpos pótkocsinyi szénát hordott el az emberem.
És íme a fáradságos munka végeredménye. A hullott szénán kívül elpucolva a korábban a bálák takarására használt fólia és annak rögzítéséül szolgáló pallók, téglák. Végre tiszta a terep.
A takarítás végeztével még egy komplett bálát (már, ami használható volt belőle) bevittünk az istálló szánatárolásra használt boxába. Ez a mennyiség minimum egy hónapig elég lesz neki. Így már ennek a bálának a maradványait is el tudtuk pucolni.
Én közben az istálló körül fellelhető ágakat tördeltem össze kályha méretűre. Két-három ilyen kiskocsival vittem fel a házhoz.
A legelőn még mindig találtunk itt-ott korábbi karámoszlopokat, sőt az egykori istálló egyik régi tetőgerendája is még ott lapult a fűben. Ezeket is szépen összefűrészeltük.
A gerendamaradványokkal és egy adag botfával megpakolva indulhatott a traktor fel a házhoz. Ahol én még összefűrészeltem a botfákat és lepakoltam a trakit.
Utána fordultam még egyet és a nagyon tüskés ágakat elvittem az erdőbe a traktorral. Az egyéb hulladéklerakóba való szemetet pedig felvittem a szokásos gyűjtési pontra, ahol addig sincs szem előtt, amíg az elszállítás meg nem történik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése