2017. május 24., szerda

Süti-süti pogácsa

Helyett tegnap egészen más dolgok készültek Málnáskert mini pékségében. Mióta meg van a kemencénk kenyeret már nem vásároltunk. Mondjuk mi nem vagyunk nagy kenyérfogyasztók, így általában 4-5 naponta sütök egyet fél kilo lisztből. 

A tegnapi így sikerült. Ez egyébként szárított élesztővel készült. A kovászolt kenyér lenne a cél, de sajnos kovászt mindeddig nem sikerült előállítanunk, pedig többször neki futottunk. 




Nemrégiben buktát sütöttem és fél élesztő megmaradt, ami tökéletesen elegendő nyolc darab isteni házi kiflihez. Ehhez is sikerült egy pofon egyszerű receptet találnom. Mondanom sem kell, hogy a bolti meg ezek között zongorázni lehet a különbséget. Ez még kétnaposan is puha és finom, míg a  reggel megvett boltival este már diót tudsz törni. (Mi mindig csak mákos gubához használtuk, ahhoz kifejezetten jó a szikkadt kifli).

A tegnapi nyolcas. Legfinomabb simán vajasan egy pici sóval és hozzá citromos tea.



Ha már így benne voltam a sütögetésben gyorsan összekutyultam egy adag zabkekszre valót. Én nem szeretem komplikált recepteket. Itt is csak össze kell keverni a száraz hozzávalókat, amihez hozzáadod a tejes-vajas keveréket. Kis gombócokat formázol, kitapicskolod őket és már mehetnek is a sütőbe. Az emberem csak így minden sallang nélkül, csupaszon szereti. Az enyéim azért kapnak egy kis fekete csoki bevonatot.




A sütögetésekben hasznos segítőm az apukám által készített gyúródeszka. Bár addig is sütöttem, amíg nem volt meg, de azért ezen mégiscsak könnyebb és kényelmesebb. Nyújtófám is csak pár hónapja van, erre a célra egy termosz is kiválóan megfelelt. (Párom volt az ötletgazda, még a kemence elkészültekor kellett valamit sütnie. Én éppen nem voltam itthon. A kemence készítők meg ragaszkodtak hozzá, hogy fel kell avatni a kályhát. Körül nézett, hogy mit tudna használni a pogácsák kinyújtásához és a termosz végül is bevált.)




Nemcsak sütöttem tegnap, egyéb finomságok is készültek. Maradt még egy kis lencselevesem és ahhoz kellett valami könnyű második fogás. Így meggurgattam vagy egy tucat túrógombócot. Cukros tejföllel isteni finom volt.



Végül összedobtam a kedvenc desszertemet, a tiramisut, ezúttal pohárkrém formájában.  Mint mondtam nem szeretem a bonyolult recepteket. Ezt pedig nem kell sütni, egyetlen különleges hozzávaló a mascarpone és nekem 20 perc a szintidőm, hogy egy nagy tállal megcsináljak.



Zárásképpen be szeretném mutatni legújabb szerzeményünket. Pénteken érkezett meg és már egy doboz patront elhasználtunk. Régóta vágytunk egy ilyenre, gyerekkoromat idézi. Hiába a jó házi szörp szódával nagyon kellemes tud lenni a nagy melegekben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése