2020. június 27., szombat

Csirkepolis II.


Közel három hét szalmaság után két hete már ismét együtt építjük és szépítjük  a birtokot az én életem párjával. Ebből az első hét igencsak esősre sikeredett, de azért nem panaszkodhatunk, mert szépen haladtunk a különböző projektekkel. Párhuzamosan folytak az események, hiszen a kertet sem lehetett elhanyagolni, és a ház körüli és villanypásztorok alatti kaszálások sem várhattak, így próbáltunk minden nap mindenből csinálni valamennyit.

Ebben a részben a már elkezdett csirkepolis további épüléséről láthattok képes beszámolót.

Itt tartottunk májusban.


A harmadik oldal gipszkartonozása folyamatban.


És már el is készült. Ez viszonylag gyorsan ment.


Utána következett a deszkaborítás felszögelése.


Ezzel is elkészült a mester és bár egyedül dolgozott, nem tartott egy egész munkanapig, hogy ilyen állapotba hozza a házikót.


Ezek után le kellett gyártani a két ajtóhoz a kereteket, majd mindkét oldalról beburkolni, középre szintén került szigetelés.


A tojóláda felhajtható teteje megragasztva szárad.


A vasalatok felrögzítése után az ajtók mehettek a helyükre, itt még egy kis igazításra van szükség.


A tojóláda teteje is megkapta a vízhatlanságot biztosító zsindelyborítást. A tyúkbejárat ajtaja pedig a szintén a helyén.


Erre az oldalra a takarítás megkönnyítése végett került egy teli ajtó.


Eddig a gazda nagyjából egyedül építkezett, csak ha több kézre volt szükség, akkor csatlakoztam én is. Most viszont eljött az én időm: festékes bödönt és ecsetet ragadtam. 

Először a takarólécek festésével kezdtem, ezek majd a házikó élére, ablakok köré kerülnek.



Majd következett a házikó komplett kétszeri festése. Itt az első réteg felvitele folyik éppen az utolsó oldalon.


A házikó elnyerte végleges színét a második réteg felvitelével. Eleje.



Hátulja.


Jövő héten folytathatom a belső festéssel. A festésen kívül még olyan apróságok vannak vissza mint a feljáró, ülőrudak készítése továbbá egy kis dróthálóval védett kifutót is szeretnénk nekik. Szóval még mindig van mit csinálni, de azért már szemünk előtt lebeg a saját tojásból készített rántotta, madártej és egyéb tojásos finomságok képe.

Mint említettem a kerti munkálatok sem álltak le és május vége óta tartó esőzések hatására a kert elkezdte ontani a termést. Zöld - zöld minden mennyiségben. Borsó, sóska, és mindenféle fűszernövény.



És bizony már ilyen szép répákat is szedhettünk.


Életem első zöldséglevese saját termésű borsóval, répával, zöldséggel és krumplival. 


Tényleg nincs ahhoz fogható, mikor a kertből frissen leszedett zsenge zöldségekből főzhetsz valami finomat.

Jövő héten ismét jelentkezem, tartsatok velünk.


2 megjegyzés:

  1. Eszter csodás kis házikót csinált a párod a tyúkoknak, na de a festéssel megadtad a végleges szép kinézetet.
    Bizony jóérzés a saját termésből készíteni az ételt. Mángoldot már kétszer jól megszedtem, és finom fokhagymás étel készült belőle. A paradicsomok is kezdenek termést hozni, sajnos az egyikről véletlenül levertem vagy 5 szépen fejlődő termést.(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is meg vagyunk elégedve az eredménnyel, csak azzal nem számoltam, hogy ez ennyire időigényes. De, hát szépet is akartunk nemcsak praktikusat, ez meg ennyi ideig tart. Nálunk is vannak már termések a paradicsomon, bár itt nálunk Somogyban minden kicsit később érik.

      Törlés