2020. november 18., szerda

Őszi kertészkedés


Nyár vége óta kicsit már elhanyagoltam a kertészkedést. Inkább már csak a betakarításra koncentráltam. Viszont a tavalyi évhez képest kicsit korábban, október második felében neki álltam, hogy a mindenféle hagymácskákat elduggassam.

Ez volt a kiinduló állapot.


Ilyen hatalmas cukkini növényt sikerült növesztenem az idén. Elvonszoltam az állatokhoz, hátha még tudnak kezdeni vele valamit. Jelentem másnapra nyoma sem maradt. 


Egyébként még ekkor szedtem le két darab cukkinit. Egy már főzőtöknek való jó nagyocska  volt, november elején főztem meg. A másik egy zsengébb, abból tejszínes cukkinis-gombás penne tészta lett. 


Először a korábbi palántás kertrész kipucolásával kezdtem: karókat, elszáradt haszonnövény töveket kihordtam. 


Majd a megmaradt szalmatakarást gereblyéztem össze egy kupacba. Ha majd kibújnak a hagymácskáim, megy szépen vissza takarónak a földre.


Egyébként már egy vékony, pár centis takarás is sokat számít. Sokkal kevesebb gaz volt ezen a területen, mint a kert takaratlan felén. Valamint a nedvességet is jobban megőrizte a föld.

Miután a területet kipucoltam, jött a munka neheze: fel kellett kapálni a talajt, hogy porhanyósabb legyen. 

Takarítás és kapálás utáni állapot. A két zöld növényke a 2 darab zellerem, aminek a palántáit ajándékba kaptam emberem nagynénikéjétől. Most már hamarosan kiszedem őket is.


Az idei sikereken felbuzdulva, hogy végre sikerült fokhagymát termesztenem, jóval több "fokdughagyma" került a földbe. A cél, hogy a személyes fogyasztásunkon túl, a disznóvágásokhoz szükséges mennyiséget is megtermesszük. Amilyen árban van a fokhagyma, és amennyit mi fogyasztunk az már elég tisztességes összeg megspórolását jelentené. Ráadásul bio lenne a termés.


A tavalyi hat rövidebb sorral összevetve idén 13 hosszabb sorba került vörös, lila  és fokhagyma. 

A legelső képen látott terület jelenleg tehát így néz ki.

További tisztítást igényelt a két eper ültetvényem. Szégyen-gyalázat, de az ő  kezüket is elengedtem a nyár vége felél. 

November közepén tehát ez volt a kiinduló állapot.

Hát igen, ezen kép alapján senki nem mondaná meg, hogy ezen egy eperültetvény látszik.

Két délután egy-egy órai munkával azonban sikerült kiszabadítanom az eper tövek nagy részét.

Sőt közben még jelentős számú plusz palántát is sikerült kiemelnem. Ezeknek új lakóhelyet kell még keressek. 

Hamarosan erre a területre is szalmaborítás kerül, hogy ne fázzanak és, hogy a gazakat elnyomják valamelyest.

Ezzel az őszi munkálatok még nem értek véget. A két éves trágya dombot rá kell még hordani a maradék területre és beforgatni. Hogy azután erre is rákerüljön a szalmaborítás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése