2020. december 7., hétfő

Megszépül a kerti konyha II.


Mivel október végén, november elején csudaszép volt az időjárás,  megragadtuk az alkalmat és tovább szépítettük a kerti konyhánkat.

Emlékeztetőül ott hagytam abba ezt a történetet, hogy a téglafal nagy része meg lett pucolva és a kályhát is sikeresen letapasztottuk.

Ahogy a korábbi bejegyzésemben említettem a kémény két méteren túli részét meghagytam az uramnak. ő  pedig gépesített formában oldotta meg a vakolatfátyol nagy részének eltávolítását, mielőtt sósavval leecsetelte volna.

Így végül sikeresen körbe értünk a tégla felületeken. Már mindenütt szép, élénk színű. 

Hátra volt még a vasrészek, úgy mint füstölőajtó, sparherd ajtó és lap, kályhaajtó felület kezelése. Ehhez a szükséges festéket és a kályhafényt (vaspor) már korábban beszereztük.

Bár a jó nevű festéket állítólag közvetlenül a rozsdára is fel lehet vinni, az én emberem azért nem bízott ebben annyira, ezért a először a rozsda eltávolításával kezdte.

Munkában a "szakember" (mert ehhez is ért).

Azután ráment a sarokcsiszolóval is.



Festés után csak úgy csillog-villog az ajtó.

Az átforrósodó felületeket nem lehet festeni, mivel a festék a magas hő miatt lepattogzana, ezért találták  ki a kályhafényt, közönséges nevén a vasport. Ezt nedves ronggyal kell felvinni a felületre, majd szárazzal kifényesíteni.

Itt jól látszik az előtte és utána állapot, pedig a jobb oldalon még csak egy réteg van.

Az ajtókkal  már nehezebb dolga volt, mert ronggyal nem lehetett a kis recékbe, mélyedésekbe bedörzsölni a port. Nekem jutott eszembe, hogy mi lenne, ha megpróbálná fogkefével ( ugyanis a használt fogkeféket takarítási céllal félre szoktam tenni).

Működött a dolog, így szép  szépen fel tudta vinni a port minden felületre. Miután elkészült, következett a begyújtás mindkét helyre, ugyanis hő hatására ég rá a por a felületre. Szükség esetén, ha nem takarna eléggé, akkor ismételni kell a fenti eljárást. Eddig két rétegnél tartunk.

Mivel az időjárás továbbra is kitartott, a kályha festésének is neki kezdtünk. Első körben én voltam a festő. 

Második körben átadtam az ecsetet az uramnak. 

És íme a végeredmény. 


A faváz festése viszont már tényleg tavaszra marad, mivel időközben igencsak lehűlt a levegő. Tíz fok alatt viszont nem ajánlott festeni. Ennél magasabb hőmérsékletre pedig idén már nem igen lehet számítani. 

4 megjegyzés:

  1. Eszter csodaszép lett a nyári-konyhátok. Nagyon szép farmotok alakul.

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük. Folyamatosan alakulgatunk és fejlődünk, egyre több ismeret, tapasztalat gyűlik a növénytermesztés, állattenyésztés területén is. És ami a fő lényeg, mindketten nagyon élvezzük ezt a közös utazást a közös álmunk megteremtéséért. Csodaszép napot kívánok innen Málnáskertből.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    A bejegyzéseden fellelkesülve én is elővettem a vaspor. A leírása szerint egy kis vízzel felhigítottam és egy kefével felvittem a platnira. Nagyon szép lett. Begyújtottam, de sajnos nem égett rá a por, csak elparolgott a víz és most fog, mint a veszett fene...
    Neked nem volt ilyen gondod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Mi csak nedves rongyot és kefét használtunk, nem hígítottuk vízzel. Eddig kétszer ismételtük, de lehet, hogy még fogjuk is. Megmondom őszintén nem simogattuk (eddig), így nem tudom, hogy fog-e. Üdv Málnáskertből.

      Törlés